Followers

Monday, January 13, 2014

assalamualaikum..

sudah menjadi lumrah manusia untuk mencintai dan ingin dicintai..tapi terfikir tak kite macam mane kite pandu 'cinta' kite...adakah kite mengutamakan Pencipta dalam kisah pencintaa kite?? adakah kite mengutamakan keluarga?? sejauh mana cinta tu boleh membawa kite?? 

CINTA! salah satu topik yang sangat menarik untuk dibincangkan..entah mengapa petang nie diriku seperti tertarik untuk merungkap apa itu cinta..tapi maaf pada pembaca yg merasakan aku ingin memberi tips...mak cik pun tak de sape nak hah!! hahaha

disebabkan aku dan rakan2 diberi tugasan english yang berkaitan dengan'couple' nie banyak pemerhatian yag aku buat..terutamanya dalam kelas aku sendiri...aku bertanyakan soalan ape keburukan atau kebaikkan 'couple' pada classmates n melalui jawapan2 mereka...aku boleh tau sape yang berpunya sape yang masih 'single' tak kurang jugak pendapat lucu yang aku boleh simpulkan diaorang nie bercakap berdasarkan pengalaman..

Sebagai pelajar di sebuah kolej matrikulasi yang menjadikan agama islam sebagai peraturan utama aku menjadi seorang pelajar yang suka memerhati dan suka berfikir...buat pengetahuan semua program matrikulasi memperbaharui program ni dengan mengambil pelajar yang tidak menetap dinegara itu..macam contoh..kami sebagai pelajar 'selatan' akan ditempatkan di utara n sebaliknya

okey back to topic..even larangan untuk berjumpa lelaki perempuan dikuatkuasakan still ade student yang dok gatal nak 'dating'..time tu lah aku nak feeling2 sedih tegok rakan2 yang diberi peluang untuk berubah menjadi lebih baik tapi memilih untuk terus berada di takuk yang lama..salah siapakah semua ini terjadi.cehwah!! *macam wartawan tak?*

dah tulis panjang2 nie sambil text dengan kawan aku aku jadi lupa ape benda yang cuba aku sampaikan...tapi kite semua dah besar..dah boleh fikir baik buruk...memang Allah jadikan lelaki dan perempuan itu berpasang-pasangan tapi kite ade al-quran sebagai rujukan utama..tak salah nak berkawan tapi jaga ikhtilat kite..mase form 1 pun dah ajar adab pergaulan antara lelaki dan perempuan...ikut lah!! 

see u next time!! road to ups!!



No comments:

Post a Comment