Followers

Monday, May 6, 2013

Assalamualaikum..

sejak berada di shah alam hidup aku makin berwarna..yelah dlu klau duk klia hari2 wat benda yg sama jer..klau kat shah alam nie hujung minggu jer tak duk umah..okey the moment bila kite dapat spend the great time dengan family kite..ya Allah kebahgiaan yg tidak dapat diungkap..kite bergurau bersama..mengusik..nanti ada yang merajuk..ada tukang pujuk..silaturahim dlm keluarga dapat dikuatkan

tapi sebagai remaja perempuan yang normal aku jugak terjebak dlm masalah perhubungan..ntah lah..hati aku tak menentu..kadang2 aku rase bersyukur kerana Allah hadirkan dia untuk aku..hubungan jarak jauh yng tercipta banyak mengajar aku erti kesabaran..erti kejujuran dan kesetiaan..yup ade jugak yg cakap "alah ada..kau jer setia tapi dia mcm mane??" okey aku tak nafikan kadang2 aku takut tapi aku sedar..dia bukan milik aku pun..aku hanya mampu berdoa..mungkin dulu ketika aku masih bergelar 'pelajar sekolah' aku rase takut untuk kehilang tapi sejak aku cuba berhijrah aku kenal ape itu cinta sebenar

kadang2 aku tertanya..bila seseorang itu menghilang itu tanda dia memberi ruang untuk kite berfikir..dan apabila dia kembali untuk mengubati luka yg tidak sengaja dia lakukan aku gembira tapi tidak lah aku mengharap seperti dulu..masing2 dah besar..seminggu baik tapi kenapa dia jadi seperti dulu..kadang2 aku nak gelak bila aku rase aku seperti dipermainkan..tahniah kepada permain...tapi aku takut..even perasaan aku tak sekuat dulu kerana aku telah serahkan hati aku kepadaNya aku takut bile dia juga berasa sakitnya dipermainkan..kerna hidup ini seperti roda..ape yang awak bagi itulah yang awak dapat

tapi aku gembira..aku kuat..dr mane kekuatan itu pun aku tak tau tapi yang pasti datang dariNya...alhamdulillah..now biarlah aku fokus untuk further study dlu..aku nak kejar cita2 aku dulu..mengembirakan mak aku..tebus balik kesalahan yg aku lakukan masa spm dlu..nak ke jepun..tidak lah aku ketepikan perasaan aku terhadap dia tapi kite dah besar..awak pun tgh study...just be nice with me..dont hurt me...dan paling penting..doakan saya agar same kite dapat capai cita2 dan kejyaan kite..n in shaa Allah jodoh kite..

bakal mahasiswi!
mohon doa dr kalian agar berjaya mendapat tawaran dr pihak upu!

No comments:

Post a Comment