Followers

Tuesday, November 19, 2013

kau kawan..kau teman..kau sahabat

assalamualaikum...

lagi 2 hari sebelum diri ini kembali semula ke bumi jelapang padi..bumi yg membawa seribu kedamaian dalam diri ini...bumi yang membawa 1001 buah cerita..1001 kenangan..siapa sangka?? 6 bulan sudah aku jadi salah seorang musafir di bumi changlun kedah...dan ini bermakna lagi 6 bulan aku akan menetap kat sana...program matrikulasi hanya setahun..tapi jika rezeki masih disana..akan aku teruskan langkah di bumi kedamaian itu..

sepanjang cuti aku banyak habiskan masa bersama sahabat2 dan rakan2 zaman persekolahan..jarang sekali nak berhubung dengan rakan2 seperjuangan di kedah..tapi dijadikan satu cerita..satu pagi aku berchatting dengan ustazah yang aku agak rapat masa sekolah dulu..berkongsi cerita..berkongsi ilmu..entah bagaimana dia seperti dapat menghidu masalah yang aku alami di kedah..dia hantar aku satu link tapi aku tidak bukak time tu sebab nak lena balik (time cuti suka btol tidur lepas subuh) lagipun ustazah nak kesekolah dah..huhu

dan malam tu terasa nak tengok ape lah link yang ustazah hantar..then aku bukak...link lagu hijjaz "kau sahabat kau teman" saat dengar lagu tu..menitis air mata ini..terimbas kembali saat dari aku kenal ape itu erti kawan..saat aku bersama kawan2 aku hingga membawa kepada sebuah persahabatan..lalu aku membawa diri merenung bulan yang sangat indah dengan harapan dapat menenangkan diri (kat matrik susah sikit nak tengok bulan..asyik tengok buku jer)

tapi air mata tetap mengalir..aku tau selama aku hidup dengan orang keliling aku banyak kelemahan..aku tau aku banyak sakitkan hati kawan2 aku..aku tau aku bukan kawan yang baik...tapi saat aku melangkah ke sekolah menengah aku berjumpe dengan sahabat2 aku...tapi Allah uji kami dengan jarak..kami berasingan tepat belajar..tapi aku tau ade hikmah sebalik semua ini..Allah nak aku cari lebih ramai sahabat tapi aku teruk!!aku tak menghargai kawan2 di kedah seperi aku menghargai kawan2 di klia..aku tak adil pada sahabat2 aku...aku bukan kawan yang baik

saat tu aku nak jer balik kedah...nak mintak maaf kat sume kawan2 di kedah...tapi andai kalian mengetahui aku cuba menjadi yg baik untuk kalian..aku cuba wat yang terbaik!! aku cuba!! tapi mungkin aku harapkan penghargaan dari kalian..aku kecewa....aku tak sepatutnya begitu bukan?? in shaa Allah..semester baru..semester terakhir kite...aku masih cuba menjadi yang terbaik...aku belajar erti keikhlasan...aku tidak mahu kalian hanya jadi kawan aku tapi juga sahabat aku...aku sayang semua yang bergelar kawan aku..aku sayang semua yg bergelar sahabat aku..aku sayang kalian

satu semester sudah kite tempuhi banyak kenangan bersama..yup! duduk asrama buat kite lebih menghargai..di kolej kalian lah keluarga aku..kawan2 yg di klia jugak!! kalian masih juga keluarga aku!! jika ade rezeki akan aku satukan sahabt di kedah dan di klia(time kawen kowt..hehe..ketahuilah semua!! aku sayang korang sesangat!! 

izzati,aina,fatiah,ayu,hajar,farah,aqish,ain,amy,farah aini,ummi,yana,may,ainin,mira,eika,dhaus,dayana,arif,ezzah,abby..dan semua rakan2 di klia dan kmk! walaupun aku serba kekurangan..aku masih mampu sebut semua sahabat2 ku dalam setiap doa ku








No comments:

Post a Comment