Followers

Sunday, November 10, 2013

merepek dengan mak

assalamualaikum

first off all sorry sangat dah lama tak update..almaklumlah saya study kat matrik so bagi siapa yang tak tau sesi pembelajaran kat matrik sangat padat sampai memang tak de masa lansung nak buat benda lain selain study study n study..okey sangat poyos tapi seriously memang busy sangat..yelah kat matrik memang banyak sangat quiz..banyak sangat presentation..banyak sangat assigment n banyak sangat topik yang kite kena study..n busy giler nak cover final..tapi alhamdulillah dah abis dah satu semester sebagai pelajar kolej matrikulasi kedah,changlun.

and cuti semester aku di isi dengan sesi membesarkan badan..yelah kat kolej tak leh masak so duduk rumah kerja nak memasak jer..hari2 ade jer menu yang saya nak buat...n sorry mak bahan2 di dapur semakin berkurangan..biase ah anakmu yg comel lagi cute nie nak wat persediaan rapi..kahkahkah

back to the topik..tadi tengok lah tv citer "raikan cinta",,okey sape yg ade astro ria or maya hd boleh lah tengok lepas nie k..act memang suka tengok citer tu tapi kat kolej tak de mase nak tengok tv n tak de astro pon kat kolej..memang sweet sangat..majlis yang sangat gilang gemilang and tiba2 aku rase takut n timbul lah conversation dgn mak aku

me:ma i getting scared to marriage
mak: kenapa??
me: yelah macam banyak jer kena pakai duit...baju kawen pun sampai 5 angka..
mak: sape suruh kawen mewah2 macam tu..
me: dulu tengok angah kawen macam mahal jer..
mak: dah kite orang negeri sembilan..selalu anak perempuan memang akan dapat majlis macam tu
me: kalau adik tak nak boleh??
mak:up to you

bila my mum cakap macam tu tiba2 aku jadi macam sedih lak..yelah nanti katekan kalau aku kawen nanti...sape nak jaga mak aku?? sape nak masakkan untuk aku even aku pandai masak..tapi percayalah masakan mak aku 100 kali lagi sedap drpd apa yg aku masak...n percaya atau tidak aku dah ade plan macam mane nak kawen..okey saving giler..haha
siapakah yang bakal membimbingku...adakah dia..tapi siapakah dia?? ahaha

No comments:

Post a Comment