Followers

Thursday, January 24, 2013

girl guide camping

Assalamualaikum

salam jumaat n salam maulidur rasul! Sekejap jer cuti aku..so lusa dah kena balik shah alam..patutnye esok tapi nak g kenduri..nak jumpe sepupu2..rindu mereka!!!So td ade aku on lah FB then ade seorang umat bernama wanie IM aku cakap "woi mok aku nak g camp negeri!!" nampak tak dia saje je wat aku cekik dia..wanie ni muda setahun dr aku..aku jumpe dia masa camp peringkat negeri tahun 2011..dia memang happening lah..geng aku mase kat camp!! Masih aku ingat mase kumpul aku tegur dia n kami terus jadi rapat..siap menipu lagi semata2 nak jd satu group..yelah kenal tak sampai satu jam tapi kami dah rase happy together..bukan wanie sorg je,,ade dayang,najihah,suha,..rmai lg ah..ntah mane2 sekolah aku jumpe

Rase jealous sangat sebab aku tak leh rase nak g camp lagi...untung ah wanie boleh g camp!! Masih aku ingat dulu kat camp negeri aku jadi ketua sub camp sebab budak2 td undi aku..dah lah aku jd ketua group diaorg then kena jd ketua sub camp lak..bayangkan..9 org yg bawah aku pun mcm kapal penah..nie lagi aku nak jaga lebih 80 orang!! Tapi Alhamdulillah everything okey n semua bagi kerjasama..tapi ade lah dua tiga kerat tu yang mintak penyepak aku...nasib baik budak group aku tau jaga diri..al maklumlah masing2 menipu time tu sebab nak satu kumpulan dengan aku..then last camp tu aku dapat anugerah ketua pemimpin n group aku menang 2 acara n sub camp aku menang keseluruhan perkhemahan..nampak tak aku garang?? *tak de kena mengena

NS girl guide 2012..candid pic!!

kekwa 2012..sebelum malam kebuyaan..

muka terlebih excited sebab jumpe budak kecik  nie 2 tahun berturut2 n kami masih satu kumpulan!!

National girl guide..nie lah geng camp aku yang paling gempak!!! terbaeeekkk!!! sebelum panjat gunung!

yang ikhlas Puteri Sulung Zuhaidah 
tips untuk jd leader..pd aku lah..aku lebih senang anggap diri aku pun mcm ahli biasa..so buat budak2 bawah korg same taraf dgn korg..mcm tu dyeorg akn lebih senang nk bg kerjasama..dyeorg happy sebab tak de pun ketua or bawahan...bayangkan korang mmg act like a leader..mesti dyeorg anggap kau nie sombong giler n dyeorg takkan ikhlas nk bg kerjasama..kite ni ketua ke ahli biasa ke kite tetap kawan.tu bagi kumpulan yg semua perempuan lah mcm pandu puteri

tapi bagi kumpulan yg ade lelaki..aku lain sikit..aku tegas sikit lah..mcm dlm PRS aku sebagai naib pengerusi...biasalah lelaki nie kadang2 liat sikit..so kena tegas tp jgn over! nanti dyeorg lnsg tak nak buat...ape2 pun jd lah pemimpin yang bertanggungjawab..kite nak jd ketua yang org akan hormat bukan org takut..bila org hormat..orang tu akn lebih senang bekerjasama :) 

SELAMAT BERJAYA SEMUA! sebelum nak orang hormat kite..kite mesti hormat orang dulu!

No comments:

Post a Comment