Followers

Sunday, February 17, 2013

Cinta??

Assalamualaikum..

Saat hati tergerak untuk menulis kali ini hanya lah memberi kata2 semangat atau nasihat mungkin untuk salah seorang class mate waktu sekolah dulu..mungkin boleh digunakan untuk siapa2 saje yang mempunyai masalah yang sangat famous dalam kalangan remaja sekarang...okey cuba teka ape??? Yup anda betul!! Masalah CINTA!!


Okey benda pertama kita kena tau apa tu cinta?? Kadang2 budak2 sekarang bukan tau pun ape itu cinta..yg diaorg tau couple! meh sini kakak Ada nak bg tau ape itu cinta.Cinta merupakan satu fitrah yang ada dalam setiap manusia.Cinta wujud dalam satu perasaan halus dalam jiwa manusia.Cinta mewujudkan perasaan kasih,sayang dan mcm2 rasa yang membuatkan kita boleh senyum sorang2..okey sekarang dah tau erk apa maksud cinta??

Okey ade 2 cinta dalam dunia nie..1st cinta berlandaskan syariat Islam n 2nd berlandaskan hawa nafsu semata2..So my dear friend..jom aku ajak kau berkenalan dengan cinta yang pertama..dulu kau pernah tanya aku mcm mane aku bercinta jarak jauh?? hahah..jap aku nak gelak balik dengan soalan kau...yelah bakal suami aku hidup di masa depan..heheh

Kadang2 kan pis..kita nie bukan nak sangat bercinta or bercouple..kita js nak isi kesunyian hati kita kan?? aku faham kau! Dengan mcm2 masalah yang kite lalui..dengan tekanan yang kadang2 agak melampau bg kita kite carik jln pintas untuk isi kesunyian hati kite nie..n jalan yang kite pilih ialah couple..okey aku rase aku ade cadangan lah bg manusia2 yang ade penyakit tak boleh hidup tanpa kekasih nie..dulu pun aku pernah lalui..so in shaa Allah korang boleh caya lah cadangkan aku..kalau tak caya aku tak paksa..

1st kita semua ade sahabat kan?? Banyakkan aktiviti dengan sahabat2..jangan lah nak wat aktiviti yang mahal2..mcm hang out dengan kwn2...main2 badminton..mcm aku lak..aku suka spend time dengan sahabat2 aku..pd aku..sahabat2 aku lah kekuatan aku..then kita kena kurangkan bercerita pasal si dia..tak kire lah pd sape2 pun..ustazah normala pernah ckp..kalau kite selalu cakap yang kite sayangkan orang kat orang maka Allah akan kurangkan rase sayang tu..so banyakkan lah ngadu pd Allah...banyakkan doa orang yg kite suka tu pd last sujud kita.. ;) sweet kan kite??

Jangan lah sedih bila kite ditinggalkan kekasih..banyak lagi orang sayang kite...teman2..cuba fahami ayat nie 'Kadang2 Allah hadirkan dia kerana Allah ingin uji sama ada kita lebihkan dia atau Dia'..ape yang korang pham ayat tu?? Allah sedang uji kita..banyakkan sabar dan doa..in shaa Allah..Allah dah kata yang manusia hidup di dunia ini berpasang-pasangan..jangan risau kan..in shaa Allah jika waktunya dah tiba kita akan jumpe dengan seseorang itu...ape yang penting kita kena cintai pd Maha Mencintai..n sementara tunggu waktu yang tepat itu tiba..baiki diri..jangan nanti nak kawen satu benda pun tak tau nk wat..baiki diri,baiki iman,in shaa Allah perempuan yang baik untuk lelaki yang baik



so kepada Apis..aku doakan akan hadir seseorang yang baik untuk kau..jangan lupa doa jugak tau ;) *kenyit mata sikit

No comments:

Post a Comment