Followers

Saturday, February 16, 2013

dunia makin maju tapi,,

Assalamualaikum...

Diingatkan post kali ini hanya lah pendapat aku!


Sebab terhasilnya post ini js aku fikir balik kenapa remaja sekrang nie makin kelakar cara pemikiran diaorang..okey sume nie terjadi siang hari td..teman2 dr kelas muzik dulu2 ajak lah aku jumpa..so pakat2 jumpa kat KL...then pergilah kat salah sebuah mall yang sangat famous mungkin*kalau mention nanti kena bash..okey mungkin salah aku jugak,korang pernah tengok budak pakai baju kurung bertudung labuh jln bawak biola?? Aku tak pernah tapi td aku buat lah..then mase aku nak g toilet aku past lah biola aku kat AD suruh dia pegangkan..mase aku bg tu nampak lah sekumpulan gadis2 yang HOTS lalu sampil jeling2..aku tau aku tak cantik tp borak2 dgn budak hensem...then mase aku masuk toilet tgk diaorang tgh snap kat cermin toilet tu...what?? tak de tempat menarik ke korg nk snap??Then mase aku tgh betulkan tudung aku ade lah salah sorg budak2 tu tegur..

dia:hey u tak panas ke??
aku:panas kenapa pulak erk??*suara dah cukup comel dah nie
dia:yelah pakai baju kurung then pakai tudung besar2 then masuk P***..U dr kampung mane erk?? Btw hensem gler kowt bf U kat luar td tp tak tau mcm mane leh couple dgn U
aku:*senyum manis habis dah..awak pun pakai tudung kan??
dia:eh nie urban lah *tudung ala2 yuna*
aku:awak,1st:saya tak panas lah..sejuk kowt..tak kena terik matahari 2nd:saya dr klia..bukan dr kampung2 sangat lah n pakai mcm nie tutup aurat kan?? 3rd:kat luar td bukan bf saya..dia kenalan saya..awak tak tau ke couple kan haram?? eh sekolah kat KL tak ajar erk?? maaflah menimbulkan fitnah

Then cepat2 aku blah dr situ..then mase hang dgn budak2 nie pun aku js terfikir kenapa remaja sekrang begitu terpengaruh dgn budaya2 luar..okey bukan lah aku baik sangat..aku pun pernah tergolong dengan jenisw mcm tu tp Alhamdulillah aku diberi peluang untuk berubah..in shaa Allah aku doakan mereka berubah tp disini aku ade beberapa persoalan yang minta dijawab 

Dunia dah makin maju tp kenapa pakaian korg mcm duduk kat negeri miskin?? okey ala2 hijabter lah korg nk tegaskan "sape kate kalau pakai tudng tak leh pkai short"nie lah salah satu yang aku alergic nie..okey korang pakai tudung n korang pakai skrit with legging..korang memang ikhlas mintak kena maki..jap2 aku ingat balik ape ustzh aku ckp.."PAKAI TUDUNG TAK WAJIB TAPI TUTUP AURAT YANG WAJIB!!" korang tau tak legging tu ketat n kalau pakai leh nampak bentuk kaki korang mcm same jer korang tak pakai ape2..please ah check balik ape kite pakai

Kalau korang nak tengok betapa kelakarnya fesyen sekarang korang g jer kat mane2 mall..mesti korang akan nampak 'MANGSA2 FESYEN' dengan mcm2 jenis pakaian yang kononnya 'up to date'..sahabat2 sekali bukankah agama kite sudah diajar untuk bersederhana..tak salah berfesyen..aku pun suka fesyen tp pleasee jangan jd mangsa fesyen..then please jangan tutup kecantikan semula jadi korg dengan make up yang tebal berinci2..

Negara kite dah jadi salah satu pusat pelancongan kat dunia ni..korang g lah mane2 mesti nampak mat saleh dgn family2 diaorg..korang rase ape yang mat sale tu fikir kalau tengok cara pemakaian kite..mesti diaorang fikir "kenapa aku datang sini kalau aku boleh tengok orang yang sama kat negara aku??"At least bila diaorg tengok kita diaorg nampak lah negara kite ade budaya tersendiri..tak de lah aku suruh korang g mall pakai baju kurung with kain batik tp jgn lah korang pakai yang terdedah sane terdedah sini..cuba korang bayangkan kalau mat saleh datang negara kita then tgk betapa cantiknya orang2 kita dgn pakaian yang moleh mesti diaorg terbukak hati nak mendalami sosial kite n siapa tau diaorg berminat dgn agama kite??
YANG TERTUTUP ITU INDAH! SIMPANLAH UNTUK YANG TERISTIMEWA!

YANG IKHLAS
Syuhada
kuala lumpur

No comments:

Post a Comment