Followers

Friday, March 22, 2013

apabila....

Assalamualaikum...

sekarang aku tengah wat benda yg paling pening dalam hidup aku iaitu

oh tulisan!!! bilalah kau nak cute??

study sambil main game..tahap stress melampau
apabila aku kebosanan dan otak aku dah padat lagi sendat nie lah masenye aku nak wat kerja yg pelik2..okey student..let i teach you negori sembilan language...okey get ready to split you tongue

Lombu ado tali takdo pon tak guno
Tunggu hujan dh ghobeh
Baru payung nk dibuko?
Kojo tak kuek tapi berangan nak hidup sonang
Baik poie mampuih dari susah'an semuo urang
Polik Bona bilo pikir orang tuduh bukan2
Takpo tunggu den dah kayo jangan cubo nadah tangan
Mintak pinjam duit apotah laie tandotangan
Time tu takdo nak berbaik
KAU BOLEH POIE JALAN
(waris)

Tadi sey kua poie deting dan makan dgn gelpren sey..
Maso kek kodai makan,gelpren sey tanyo,
"ucuk,napo ucuk lotak
ikan guring tu ateh meja macam tu je tak tutup"
sey tanyo beliau,
"napo..tak bulih ko??"
gelpren sey jawab,
"ucuk gilo apo..keliling kodai ni an banyak kucing"..
Sey tanyo laie,
"dah tu??"
gelpren sey jawab,
"tak takut ko diterokam eh ikan guring tu??"
sey da buring,sey jawab la..
"abih tu anje pakai seksi seksi,dodah sano dodah sini tu anje tak takut kono terokam ko??"
gelpren sey polik..beliau tanyo sey,
"pesal pulak??apo kono mengono eh??"
sey explain la kek beliau..
"anje,kek keliling kito ni an banyak lelaki yang kito tak
tau baek ko jahat..anje tak takut
kono terokam ko??" tp ucuk tengok macam sengajo mintak kono terokam
jo"..

lagi satu

Maso skulah marin sey seoghang pelajar yang ensem dan nakal..ponah sokali time cekgu mengajar kek dopan,sey pulak bantai becakap kek belakang..
Cekgu sey nampak,dijorit eh namo sey,
"bob,kalau kau nak
sangat becakap ha meh ganti an cekgu kek dopan ni..Biar cekgu pulak jadik pelajar mcm kau..Nak??"
sey tepanjat..tompi sey tanyo cekgu sey,
"Errr eh bulih ko cekgu??"
Cekgu sey bongih..beliau koba,
"Nak sangat an..haa copek"
sey pun apo laie..bukan sonang nak jadik cekgu..sey poie dopan dan cakap,
"Baek la..Sokarang sey
cekgu kelas kau sumo yo..skarang kau sumo bulih beghambuih balik gumah..Kecuali yang duduk kek tompek bob tu nanti
kau balik pukul limo potang yo"..
Waaaaahhhh bestnyoo jadik cekgu.


so dah terbelit lom lidah korang?? same ah kite..nie sume aku copy kat fb jer..aku pun terbelit2 lidah..aku ingat lagi mase hantar sepupu aku tunang..yelah org negeri sembilan nie kaya dgn adat..so b4 tunang ade sesi balas2 pantun then bncg2..time 2 wakil dr family akan cakap negeri sembilan..fuh pekat giler kowt..sape yg tak pham ternganga jer lah..so klau ade sape2 yg niat nak carik calon suami/isteri orang negeri sembilan..nie sebagai permulaan k..hahaha

#esok nak g uitm shah alam dgn zaty..wewit..wewit..haha apabila aku kebosanan..jom tidur!!

No comments:

Post a Comment