Followers

Sunday, December 23, 2012

aliran perakaunan-pendapat untuk lepasan pmr

salam semua,straight to the point k..ramai adik2 lepasan PMR tanya aku psal aliran akaun nie..so nie sikit ah pendapat aku tentang akaun,korg boleh bace n nilai balik tp diri kite berbeza k..take note!

okey result PMR aku bukan result yg boleh dibanggakan,so along aku cadangkan aku ambik perakaunan,salah satu profesion profesional kat malaysia nie,okey aku mmg tak minat! tapi alhamdulillah BTJ aku pun ambik perakaunan nie..so kalau korg budak2 klia korg akn masuk klas 4UC,salah satu klas harapan kat klia,so korg akn ambik 5 subjuek teras+akaun+ekonomi+add math+sc..tp korg leh tambah tas..kire korg akn ade 9 or 10 subjec ah..tp ada cadangkan korg ambik tas sbb senang n korg akn ade extra kredit

pd ada akaun subject yg okey lah klau korg minat,sbb ada xminat so result ada plg tinggi pun mase form 4 ialah 62%..2 pun result main2..ada xminat sgt fokus dlm klas sbb cikgu boring..klau korg spesis ada,korg kena ambik tusyen! percayalah akaun form 4 sgt susah! tp 2 basic!!kalau nk ambik akaun korg kena ade basic yg sgt kuat..ade kerja kursus yg akn buat korg dpt migrain..menangis dlm klas,,

then korg ade ekonomi,ada minat jugak ekonomi sbb mase form 4 ada antara budak2 yg selalu dpt higher..persaing utama ada ialah kak may..kalau kat klia korg akn jumpe cikgu ruziana..cikgu 2 best sbb korg akn dpt byk tazkirah..tp ingat korg kena wat byk gler ulangkaji kat umah..xleh korg harapkan dlm klas jer..ada cadangkan korg wat study group..

then add math..ada kire bertuah ah sbb kami tukar cikgu mase form 4..mula2 cikgu aziyah..cikgu 2 garang gler..mmg korg akn tgk buku terbang jer dlm klas tp cikgu 2 sumpah baik n pandai gler..tp dye akn garang klau korg main2 n xlulus exam! nasib ah tp klau korg dpt cikgu shima korg sgt2 bertuah..mase form 4 kami mmg sgt main2 tp mase form 5 cikgu 2 push kami gler2 tau..mmg korg akn study add math sampai 3 4 jam! bayangkan kami 3 jam xberbunyi pun dlm klas..sumpah klau lambt korg akn tertinggal n klau korg tertinggal korg dah mlas nk study..bayangkan baru 15 minit korg dah tertinggal,,bp byk mase korg mem bazir dlm klas??

subjet lain mcm biase ah..tp klau korg mmg dah confuse sgt korg wat ah solat istikarah..korg bncg dgn kaunseling sekolah..btw klas korg akn dpt 1 kepuasan sbb klas 4UC mmg basic korg akn tgk no jer..mmg best...korg akn dpt kepuasan!!

gud luck untuk korg..ingat k form 4 bukan lah tahun honeymoon untuk budak2 akaun sbb form 4 ah korg kena study basic2...jgn jd mcm aku..mase form 5 format penyata pendapatan pun xhafal!! jgn ulang kesalahan aku..klau korg nk tanya ape2 leh pm aku kat fb k! gudluck..aku doakan korg berjaya

1 comment: