Followers

Thursday, December 6, 2012

wanita??

ikhlas dr syuhada dugaan=masalah...sape yg tak penah ade masalah adelah orang yang sangat bermasalah..yes it true! setiap manusia di muka bumi ni Allah turun kan dugaan untuk menguji tahap keimanan seseorang..dan Allah tak kan bg satu ujian kalau umatNya tidak mampu selesaikan.setiap manusia ade cara tersendiri untuk selesaikan setiap masalah yang dihadapi.. for me pada umur aku baru 17 thn tidak lah aku nak kate dugaan yang aku lalui adelah sangat mencabar! tidak..aku tau mungkin sabahat2 yang sebaya dengan aku or yg lebih kecil telah n sedang menghadapi dugaan yg 100 kali lebih mencabar dari aku..buktinya? lihat sahabat saudara kite yang sedang berperang di gaza!look betape besarnye dugaan yang dia org terpaksa tempuh..tp mak aku cakap diaorg mati syahid :) bagi aku mak aku adelah contoh terbaik bg aku..banyak benda yang dia lalui..plg besar adelah bila arwah ayah aku dijemput Pencipta nya..walaupun muka mak aku nampak tenang tp aku tau dia sangat sedih..bayangkan org yg dye dah hidup bersama lebih 30 thn..ingat lagi mase kami g holiday kat australia dgn family aku then angah aku tanya.."adik tau x ape 2 cinta??" then dia cakap "bg angah cinta ialah bila ma ketawa pd lawak ayah yang xlawak". wanita yg tido bertemankan air mata adelah wanita yg kuat pd keesokkan harinye...yup aku ngakui..percayalah sekuat mane pun sorg perempuan 2 menempuh dugaan...setinggi mane pun tahap kesabaran nye percayaalah air mata adelah teman setia bg setiap wanita..mcm aku,aku suka menangis bila aku sorg2..aku paling elakkan nangis depan org terutamanya depan sahabat2 aku..tp pada kaum adam yg bace nie..walaupun korg tgk wanita 2 gangster korg percayalah diaorg pun ingin rase disayangi..mak aku cakap keras2 kerak nasi je hati wanita nie..lama2 cair gak..so reader sayangi lah setiap insan yg bergelar wanita dlm dunia nie..ibu adik kakak n aku tak galakkan lelaki sayang girlfriend korg k...belum halal lg...tp hargai..jgn bg harapan kalau x bersedia!!! XOXO syuhada

No comments:

Post a Comment