Followers

Friday, December 28, 2012

hina islam??masalah atau inginkan perhatian?

assalamualaikum..

Hari ni adalah jumaat terakhir dlm tahun 2012.Rase risau sedih lak bila fikir balik.So mase tgh usha2 FB td ternampak lak seorang friend aku link kan satu twitter.Okey usha2 jer sumpah aku terkejut..Kenapa?? korang try tengok sendiri


Okey tengok pengenalan pun aku dah terkejut.Sumpah aku cakap dia sangat cantik.Bertudung tapi sayang kenapa dia menghina islam?? Kenapa dia menghina Allah SWT?? Then aku scroll down lagi untuk tengok twit2 dia



So sebagai remaja perempuan islam aku malu baca twit2 dia..okey think positif k kwn2..maybe lepas apa yang menimpa dia dia dah tak percaya kn islam.Tapi tidak terfikirkah dia yang sume yang dia lalui 2 adalah dugaan dr Allah SWT yg ingin menguji tahap keimanan seseorang muslim?? Ibu yang dia sayangi kembali ke rahmahtullah..bapa nya merogol nya..teruk bukan?? Tapi cukup kukuhkah dia untuk menghina islam sedemikian rupa.

Kita tak boleh tuduh melulu,takut nanti akan terjadi fitnah.Okey bayangkah kita dah bash dia then rupa2nya ade orang wat akaun twitter pakai nama n pic dia.So kite gak yg dpt dosa.Tapi as a normal teenager aku tak terlepas untuk fikir."Eeeeeuuuuuwwww b***h nyer perempuan nie!!" kan! Rasa macam dia ni nak kan perhatian.haha

So sahabat yg dibawah rehda Allah SWT.Walau sekuat mane pun ujian yg Allah bg kat kita.bersabarlah..memang cakap senang..nak wat susah tp suka ada ingatkan yg kembali lah kepada agama Allah..Setiap yg berlaku tu ada hikmah nye..Allah tak kn uji seseorang hambaNya klau hambaNya tidak mampu atasi..so untuk setiap ujian kembali lah kepada Allah..sebenarnya Allah rindu untuk dengar rintihan...aduan kita..jadikan nie sebangai pengajaran! Kita marahkan orang hina islam tapi kita pernah terfikir tak apa yg kita buat untuk menegakkan agama Islam itu sendiri. 

#renung-renungkan dan selamat beramal

No comments:

Post a Comment