Followers

Friday, December 14, 2012

please :'(

Kemarin hanya tinggal kenangan
Bersama peristiwa semalam
Adakah hari ini yang ku tempuh
Kan bersinar untuk hari esok

Benarlah apa yang telah dikata
Penantian itu satu penyiksaan
Kepastian membunuh kerisauan
Ketabahan mendamai keresahan
(antara lirik cinta dan harapan oleh firdaus)

ya..2 tahun lalu hanya tinggal kenangan buat diri ku..sekarang awak dah berubah..alhamdulillah pada mata saya awak berubah kerana Allah. Tapi adakah awk maksudkan ape yang awak cakap pada saya??  Atau hanya sebagai alasan untuk mengelakkan diri padaku??

Penantian itulah yg sedang ku lakukan sekarang! Aku seperti yakin kau lah jodoh untuk diri ku.. tapi Allah tidak beri apa yg kite mahu tapi Allah akn beri apa yg kite perlu.Siapa tidak mahu suami yg soleh?? yang boleh mebimbing diri menuju ke syurga Allah??Itulah ssalah satu ciri yang aku lihat pada kau..sebab itulah aku sangat mengagumi diri mu.Adakah kau juga menunggu diriku sama seperti aku menunggu dirimu?? Adakah kau merasekan bahawa penantian adalah satu penyeksaan??

Sering kali aku ingatkan diriku bahawa sabar itu indah.Tapi adakah sabar yg ku lakukan kini sama hasilnye dgn kesabaran masa kite terputus hubungan satu ketika dahulu?? Hanya Allah yg tahu. Awak, benar kite hanya merancang tapi Allah yg tentukan.Tapi perlukah awak seperti mengantung diriku tanpa sebarang jawapan??

Awak!! saya hanya mahukan sebuah jawapan yg pasti!! Saya boleh menunggu!! Saya boleh setia!! in shaa Allah..tapi awak boleh kah?? Saya percayakan awak tapi tolonglah..saya perlukan jawapan yg PASTI bukan jawapan yg BERLAPIS2..tolong saya awak..saya sakit awak lakukan begini kerana saya tidak tahu niat sebenar awak!!

terdetik pada hati kala ini "mungkin dia adalah orang yang aku inginkan tapi aku bukanlah orang yg dia dambakan"

(saya mengharapkan awak memberikan jawapan untuk 1 penantian yg pnjg)

No comments:

Post a Comment