Followers

Tuesday, December 11, 2012

warkah cinta

ikhlas dr syuhada oke dah msuk 12/12/12..rmai yg ckp kat twitter,fb yg nie tarikh best..tak dinafikan tarikh ni memenag sangat best.Okey flight pukol 7 pagi n aku masih tak tido lagi. tadi tengok cerita 'warkah cinta' kat tv al-hijrah. cerita tu sangat mengingatkan aku pada seseorang yang pernah hadir dan mungkin masih berada n in shaa Allah akn berada dalam hati aku.Warkah cinta mengenai wardah yg sangat menyayangi amir seorg pelajar tahfiz tapi amir seorg yg sangat taat pd Allah n ingin mengangkat cinta 2 sebagai cinta yang suci n mendapat keredhaan Allah SWT. Warkah cinta macam salah satu cinta islamik.Sebagai remaja yg normal aku juga mengalami fenomena 'cinta monyet' ni.Bukan lah aku nak perasan or bangga tapi jadikanlah sebagai pengajaran k. ;) Masa tengah tunggu result PMR 2 thn lepas aku ade lah berkenalan dengan seseorang lelaki ni kat FB..perkenalan kami menjadi rapat dan kelamaan kami sudah menganggap kami lebih dari sekadar teman.Benjo tua setahun dari aku.Pelajar agama dari negeri jelapang padi.Hubungan kami diketahui oleh ibu bape kami Setelah 2 tahun satu dugaan or kesedaran datang pada dia..aku mula menyedari sejak dia melanjutkan pelajaran STAM kat perak.Mase 2 hubungan kami terputus tapi 2 bulan kemudian hubungan kami kembali normal..tidak pernah wujud perkataan 'couple' dlm hubungan kami..kami gembira tapi alhamdulillah dia sedar awal sebelum kami terlambat..sebulan sebulan ramadhan yg lepas kami 'lost contact' n aku dapat tau dia sudah berada di bumi jordan untuk melanjutkan pelajaran..alhamdulillah..aku gembira dia dapat capai ape yg dia inginkan..mendalami ilmu agama islam dgn lebih mendalam Apa yg aku ingin kaitkan dengan cerita warkah cinta?? Melihat amir seperti aku melihat dirinya..rindu?? aku tidak tau ape sebenarnye rindu tu?? tapi timbul perasaan halus dlm diri aku ingin Benjo menjadi imam aku..walaupun kami tak pernah ungkapkan couple tapi dengan sume yg kami lakukan itu telah menjadikan zina hati..bak kate dia lah..aku bangga sangat dengan dia..dia banyak ajar aku..alhamdulillah Jarak?? macammane kami kekalkan?? Dia kat jordan so xleh call or msg..dia blog aku kat fb..so kami hanya diam jer lah..tapi kami ade selesaikan masalah hari tu..in shaa Allah kalau ade jodoh antara kami ade lah..hanya doa yg mampu aku lakukan untuk aku lepaskan rase rindu..semoga Allah lindungi dia..permudahkan segala urusan dia..berikan kejayaan kepada dia #kepada pembaca yg budiman..doakan lah jodoh aku dgn dia..:) jarak aku belajar bukanlah 1 hukuman tp 1 peluang untuk kite belajar bersedia..penantian 2 satu penyeksaan

4 comments: