Followers

Saturday, December 15, 2012

korang nak bercinta?? bace dulu

 REMAJA!! seringkalai kite kaitkan dengan cinta monyet. haha al maklum lah selagi kite bergelar manusia kita tak akn lepas untuk berasa menyayangi atau disayangi oleh orang lain.Kalau aku,aku tak leh lihat pasangan pengantin tak kire lah di mall atau majlis perkhawinan.Aku suka tengok pasangan bahagia yg sudah halal dalam segala segi,aku juga mengimpikan nya.Satu hari nanti lah..

Mak aku cerita remaja sekarang bukan sibuk nak belajar tapi sibuk nak bercinta.Lepas 2 buat lah cinta matilah,cinta abadilah then bila dah beranak buang anak dalam longkang.Okey cakap mak aku ade btol ade salah jugak.Ade remaja yg tidak mahu bercinta mase belajar *bangun sambil tepuk tangan. Ade ramaja yg menganggap cinta mereka mahal tapi hanya segelitir dan disini saya ingin tegaskan kebanyakkan remaja yg bercinta hanya cinta murah iaitu "COUPLE"

Marah kn?? Biarlah blog aku,suka hati aku lah nak cakap ape!! haha Rilex lah sahabat,aku tulis ni sebab nak bagi sedikit pandangan untuk korang buktikan pada masyarakat yg korang punya cinta ialah cinta "high class".

kaum adam

wahai sahabat2 dari golongan kaum adam aku percaya selalunya korang yang akan memulakan sesi perkenalan or what so ever kn?? so aku ade 1 cara nk berkenalan or melamar or ape2 lah untuk membuktikan korang punya cinta "high class"

1;korang nak ajak anak dara orang bercinta nie korang dah cukup cinta diri korang..korang kena ingat k syarat bercinta kat dunia nie korang kena sayang dir dulu before korang sayang anak dara orang.Macam mane nk cinta diri sendiri?? Solat cukup tak?? Dosa sendiri tak tertanggung jangan ngada2 nak tambah dosa ajak anak dara orang buat maksiat??

2:Amaran: JANGAN AJAK ANAK DARA ORANG JADI KEKASIH KALAU TAK ADE NIAT NAK MENIKAHI MEREKA!!! HARAM lah sahabat!!!

3:Solat hajat dulu sebelum nak ajak si dara jadi kekasih.Pilihlah ciri2 wanita solehah.Jangan pilih cantik je.Pilihlah yang menutup aurat,yg jaga solat,pandai masak,pandai bace Quran.Confirm mak korang akan masuk meminang sebelum korrang melamar si dara.

4: Okey korang mmg rase perempuan tu sangat2 sesuai untuk korang.Tapi jangan lah ajak dia 'couple'.Bukan cinta kalau korang nak bwk si dara ke neraka.Bawak dia ke syurga macam mane??Jumpe keluarga si dara.Minta izin.So korang tak payah lah nk bercinta sorok2.Kan lagi best kalau dah dapat restu??

5:korang tau tak macam mane nk pikat hati wanita?? Jadi lelaki yang soleh tapi amaran!! jangan berlakon sebab perempuan benci penipu!! korang siapkan diri korang sebab korang akan tanggung dosa si perempuan bila dia jadi isteri korang ;)

6;Muka hensem tapi playboy..okey sumpah korang minta kena maki kena aku.Sahabat, jangan jadi PLAYBOY tapi jadilah PRAYBOY. ;)

kaum hawa

1:lelaki ajak korang couple?? sebab lelaki cinta kat korang,sayang mati kat korang..hahah sumpah korang kena tipu!! Sedarlah lelaki itu sedang membawa korang ke neraka.korang nak masuk neraka?? confirm lah tak nak kn??

2:jangan sibuk mencari lelaki yg soleh tapi sibukkan lah diri menjadi seorang yg solehah!!Dekatkan kiri korang dengan Allah sebelum korang nak dekatkan diri pada lelaki?? 

3:Tutup aurat ya akhti!! Tidak perlu korang nak make up tebal2 macam opera cina.Allah dah jadikan kita cantik dah!! Sebab kalau korang tutup aurat mesti lelaki akan pandang dengan pandangan hormat tapi kalau korang g pavi pkai kain singkat mesti lelaki pandang dengan pandangan yg ghairah.Mane 1 korang nak??

4:Lelaki minta no telefon?? korang bg je no telefon family korang macam ayah or abang korang!! tengok dyeorg berani call tak?? sebab kalau dia orang ikhlas mesti dia orang akn call minta restu untuk berkenalan dengan korang ;)

5:kalau suka kat seseorang lelaki ni jangan bg tau lelaki 2 tapi bg tau Allah..Allah Maha Mendengar!Kalau memang lelaki 2 jodoh korang,korang sabar je..teruskan berdoa in shaa Allah, Allah akan temukan korang dengan lelaki 2 dengan cara yg korang tidak pernah terfikir pun.Kalau ssayang jgn bg tau dia sebab nanti rase sayang 2 akan berkurangan.!!

6:Kalau nk pilih lelaki 2 sebagai special 1 korang siasat dulu latar belakang dia..kalau lelaki nie anak mak korang memang sangat bertuah sbb dah sah2 dia ikut syariat Allah sbb utamakan ibu sebelum isteri..ingat k wahai kaum hawa..selagi korang bukan halal wat mereka..KORANG TIDAK PENTING!! kalau dia orang pentingkan korang means korang salah memilih!!

kaum adam dan hawa

setiap gambar mempunyai 1001 cerita..layan
 cinta high class you all!!!
 buktikan bahawa anda sayang pasangan anda!!

kalau ikut syariat lagi sweet kn??

Tapi kalau aku tak couple means aku tak laku lah :'( salah!!!
 kenyit mata sikit ;)
 adakah anda masih mahukan couple?? terpulang!


kalau dah berkenan..silalah!!
semoga anda berjumpa jodoh yg terbaik untuk diri anda di dunia dan akhirat...ingat k perempuan yg baik untuk lelaki yg baik dan sebaliknya!!


No comments:

Post a Comment