Followers

Sunday, December 30, 2012

sambung study dekat jepun =)

Lagi sehari jer kite nak melangkah ke tahun 2013..Okey banyak sangat kenangan pahit manis ketawa menangis sepanjang tahun 2012.Semalam adalah sejarah,esok adalah kejutan so doakan hari2 mendatang aku lebih baik.Kenangan 2012 akan aku coret nanti tapi sekarang aku ingin kongsikan keinginan ku.

Lagi 3 bulan keputusan sijil pelajaran malaysia(SPM) akn keluar,,dup dap dup dap(comel jer bunyi jantung aku) bagaimanakah keputusan ku nanti?? Comelkah?? Mohon pembace doakan kejayaan aku."jika anda mendoakan sahabat anda tanpa pengatahuannya maka malaikat akn mendoakan benda yg sama kepada anda".


aku sudah berbincang dgn along aku tentang masa depan aku,alhamdulillah along lebih berpengalaman dan in shaa Allah dia akn uruskan tentang UPU aku nanti.Tapi hati kecil aku seperti mahu melanajutkan pelajaran ke negara jepun.Kenapa?? sebab bagi ku budaya mereka sangat unik dan rakyat nya sangat berdisplin dan jepun adalah salah satu negara yang sangat maju dlm pelajaran.

Untuk pengatahuan korang2 semua sistem kemasukan kedalam universiti di jepun adalah sangat rumit.Jepun tiada SPM or STPM tapi korang kena ambik entrance exam,kena bersaing  n sangat2 tiada kuota ngada2 untuk pelajar bumiputera or what so ever.Kena usaha sendiri!!Aku ade seorg akhti yg sedang belajar di jepun dan setahu aku selepas or sebelum exam tu korang2 kena belajar bahasa jepun selama 6 bulan.

so sejak abis sekolah n sementara tunggu kerja aku belajar lah bahasa jepun sikit2.Praktikkan dgn along aku(dia boleh cakap 5 bahasa).in shaa Allah 1 hari nanti aku akn jejakkan kaki di jepun walaupun bukan untuk study tapi untuk honeymoon maybe >.< hehe.Tapi dlm honeymoon or tour pun kite still leh blaja kn?? 


osaka university-ehsan abg google..hehe

ps:moohon sahabat doakan kejayaan aku untuk peperiksaan SPM

No comments:

Post a Comment