Followers

Thursday, December 27, 2012

pilih kasih???

salam semua pembaca,

ada nak tanya lah kan?? pernah tak korang di cop sebagai manusia yg pilih kasih?? huh ada pun tak faham lah kenapa istilah tu terbit dalam kamus remaja ada.Kita selalu dengar istilah pilih kasih nie diberi kepada ibu bapa or guru2..tapi aku bukan lah seorg ibu jauh sekali seorang guru..huh..let me stiry to hangpa pasai apa istilah nie leh melekat kat cekk nooo

mase kat tingkatan 3 boleh dikatakan kehidupan aku sangat sangat sangat gembira dgn kehadiran sahabat2 pd masa tu..boleh dikatekan kami satu kepala walaupun perangai masing2 sangat berbeza..dalam kelas 3 anggun lah ukhwah itu dibina..ukhwah yg terjalin tanpa desengajakan membawa kepada persahabtan yg sgt akrb pd mulanya

kini setelah 2 thn persahabatan itu terjalin timbul beberapa perselisihan faham antara sahabat2 dlam 'team' aku..ade yg bergaduh sesama sendiri,ada yg tidak bertegur sapa n ada yg keras kepala..semua ni membuatkan aku berasa sangat sedih..pelbagai usaha telah aku dan sahabat2 yg lain usahakan

izzati,salah seorg sahabat aku.Hanya dia sahaja sahabat aku yg berada dlm kelas yg sama dgn ku.aliran perakaunan.tapi tidak bermakna aku lupakan sahabat2 yg lain..hajar,amy,faty,dayang,ummi,aqish..dyeorg still sahabat2 aku..aku sayangkan dyeorg.okey fina aku mcm tak adil sbb aku share problem aku dgn zaty je tp aku tak boleh nk share everything dgn everyone! please kawan..paham aku

sejak akhir2 nie timbul pulak spekulasi yg aku pilih kasih or dlm erti sebenarnya pilih kwn..ya Allah,tidak terlintas dlm pikiran aku untuk pilih kwn..sblm aq kenal hajar,aq kenal dgn faty..sebelum aku kenal dgn amy..aku kenal dgn hajar..bermakna korang semua penting dlm hidup aku..korang sebahagian dlm kehidupan aku..tak kire lah kau budak akaun or budak perdagangan korang tetap kawan aku..

sahabat,ketahui lah..bukan nama zaty jer yg aku sebut dlm setiap doaku..semua!! aku tidak pernah lupa nama semua org..7 org sahabat aku..seringkali aku ckp dgn korg..kite bukan BFF tp kite kn BTJ..bestfriend till jannah..aku nak persahabatan yg kite bina nie berada di bwah rehda Allah..kalau aku ditarik ke neraka jahanam aku mahu sahabat aku tarik aku ke syurga dan sebaliknye.

aku minta maaf sepanjang perkenalan kite aku ade marah2 kat korg..tp sumpah aku tak pernah pun simpan dlm hati..byk kali aqish majuk dgn aku..aku minta maaf aqish!!aku tau kau still tak paham aku..bukan aqish sorg jer..sume terutamanya zaty..dia yg selalu dekat dgn aku..banyak salah aku dgn dia..tp korang percayalah..walau jauh mane pun aku pergi..walau tinggi mane pun aku capai..in shaa Allah korg still sahabat aku di dunia n sn shaa Allah di akhirat! tarik lah aku keluar andai aku dicampakkan ke neraka jahanam..sedarkan lah aku andai aku terleka..nasihatilah aku andai aku lupa diri...korang lah sahabat yg paling aku sayangi!!!

 ummi terbalik awal lak time nie..aku rindu nak spend time dgn sume!!
aku ganti dgn pic ummi yg nie!!

untuk zaty,aqish,dayang,ummi,amy,faty,hajar aku minta maaf kat korang!! aku jus hope persahabatan antara kite semua akan jadi macam dulu..amin!!

#mengalir air mata T.T

No comments:

Post a Comment