Followers

Tuesday, December 11, 2012

remaja dan cinta

kita sebagai manusia biasa mempunya perasaan untuk menyayangi dan disayangi.Betul tak?? kalau tak pergi check balik kau normal ke tidak.So sepanjang tahun 2012 ni aku belajar banyak perkara yang membuatkan aku jadi semakin 'matang' mungkin.Cinta?? haha salah satu topik yg sangat diminati oleh semua orang..cinta itu satu perasaan indah yg tidak dpt digambarkan dengan kata2..same seperti aku kat sini bukan lah aku nk cerita pasal kisah cinta ku..tak best pun..biarlah cinta yg wujud di hati aku anta aku dan Allah..oke back to topic..remaja dan cinta macam tak boleh dipisahkan?? okey bukan semua remaja k..ade jugak segelintir remaja yang tidak menghiraukan lansung tentang cinta antara lelaki dan perempuan..selagi mereka bergelar pelajar tidak akan wujud perkataan cinta antara lelaki dan perempuan...*bangun sambil tepuk tangan...korang mmg high class..cinta korang hanya ade pada Allah SWT n ibu bapa dan rakan2. Sebagai seorang yang mempunya tabiat memerhati yang sangat parah..aku suka tengok manusia dengan pasangan mereka..okey pada mulanya mmg nampak sangat sweet..mereka nampak bahagia..tapi akhirnya aku sedar..mereka sedang merosakkan diri,akhlak,iman mereka..mereka berpegang tangan,berpeluk pinggang,bertepuk tampar..sweet ke?? nampak sanggat annoying kn??sebenarnya cinta itu mahal,tinggi,suci tapi direndahkan.dimurahkan,dikotorkan oleh golongan remaja yang tewas dengan hawa nafsu. So remaja..kawal diri,kawal emosi,bercinta lah mengikut syariat yg dibenarkan oleh islam..bercintalah untuk mencari keredhaan Allah SWT..mungkin susah..mungkin payah tp hasil nye in shaa Allah indah hingga ke syurga..ni ade sikit lah kata2 yg aku petik dr sebuah novel yg aku baca "jangan tersalah memberi cinta pada insan yang tidak sudi.Pada insan yang yang tak mengerti.Kerana,sekali kau memberi,selamanya dia dihati.Kerana,sekali kau dilukai,sampai bila-bila tetap kau ingati.Pesan lagi pada diri,hati-hatilah dalam memberi hati,sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping hati"
so remaja,sebelum kite nk cintakan someone..cinta diri kita dlu..macam mane?? cinta lah pd Pemberi cinta..sesungguhnya Dia maha mengetahui ape yg terbaik untuk kami

No comments:

Post a Comment